Igår gjorde jag det, genomförde och fick min första medalj i ett trialtonlopp.
 
 
När man anmälde sig så kändes det som en baggis att simma 380 m, cykla 18 km och springa 4,2 km men det var mycket tuffare än jag någonsin kunnat ana.
 
 
Efter att man lagt ut sin cykel och sina kläder var det dags att bege sig till ett gemensamt informationsmöte innan man fick gå i vattnet och det blåste skapligt höga vågor så periodvis tyckte jag det var riktigt otäckt men kämpade på och kom upp ur vattnet ganska anfådd.
 
 
 
Därefter var det dags att snabbt få på sig cykelkläderna över dom våta badkläderna och ge sig ut på 18 km cykling varav dom första 10 var i motvind men det var nog den delen som gick bäst och jag kände mig stark och hade energi kvar hela vägen.
 
 
Däremot när det var dags att börja springa efter cyklingen så var jag totalt slut i låren och energin var slut så jag var tvungen att gå ganska mycket som jag förlorade massor av tid på, dom flesta deltagarna var riktiga elitidrottsmän som var i mål på halva min tid. Jag trodde att jag kom in sist i mål men det kom faktiskt några efter mig så min tid på max 90 min som jag hade hoppas på blev 101 min istället.
 
 
Är dock otroligt nöjd och glad över att jag kämpade på och lyckades att genomföra det utan att bryta.
 
 
Sussi var så otroligt duktig och lyckades springa i mål på ca 80 minuter så en stor eloge till henne.
 
 
Idag har Malin, Sofie och Johan varit hemma på middag så då gjorde jag hemgjorda hamburgare på hjortkött, som blev jättesmarriga och därefter roade vi oss med att spela spel i regnet.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Sussi.A

08 Aug 2017 08:56

vilken rolig dag det blev. Vi ska vara stolta. Bra jobbat =)

Kommentera

Publiceras ej