Har landat hemma efter en fyra dagars kurs hos Anna Lind på Övre Jäder i Jönåker.
 
 
Här rider Anna själv på hennes häst Diablo.
 
 
Akademisk ridkonst innebär även mycket träning för hand så här tränar hon sin andra häst, den fina Hero.
 
 
Goodina i sin hage som låg precis intill hål 9 på Jönåkers golfbana, till en början tyckte hon att det var mycket läskigt med en massa människor som smög omkring i skogen och slog på konstiga bollar men till sist så brydde hon sig inte längre.
 
 
Första dagen fick jag lära mig grunderna i AR och jobba Goodina från backen, det är en av dom sakerna jag gillar med AR är att det inte finns några måsten utan man går fram i sin egen takt och gör bara det som känns bra.
 
 
Anna är en otroligt duktig och ödmjuk tränare.
 
 
 
Jag känner att denna kurs har gett mig så mycket, både inspiration och kunskap i hur jag ska jobba vidare hemma med min ridnig där jag kände att jag hade kört fast totalt och inte kom någonstans.
 
 
Jag bodde på gården i en jättemysig lägenhet som var inrymd i ena delen av ett magasin tillsammans med en jättetrevlig tjej som heter Katarina som hade en kallblodstravare vid namn Strimma.
 
 
Katarina och Strimma.
 
 
Goodina och hennes kompis Strimma.
 
 
Utsikten från mitt sovrumsfönster.
 
 
 
 
En kväll tog jag en joggingtur och då mötte jag dessa raringar i en hage en bit bort.
 
                                    Bild lånad från Google.
 
Den akademiska ridkonstens fader är dansken Bent Branderup som har satt ihop den ridning som lärdes ut på ridakademierna under 1500-1700 talet och även gett den dess namn.
 
 
Millan i sin fina flugluva som jag köpte nere på Ullared och som fått vara ensam hemma blev så glad när Goodina kom hem igen, fast hon har blivit väl ompysslad av både Malin och Salina.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej