Igår cyklade Maud och jag till Kimstad utanför Norrköping för att hälsa på Laura och hennes familj. Vi började vår tur genom Västra Husby och Luddingsbo där dom hade lagt asfaltkross på den utmärkta cykelleden utmed kanalen så det var nästan omöjligt att cykla där.
 
 
När vi äntligen kom ner till kanalen så var det bättre väg men istället hade vi värsta motvinden fram till Norsholm där vi stannade för att äta lunch på kanalkrogen Kapten Billes som ligger utmed kanalen.
 
 
Det smakade bra med pannbiff, sås och potatis efter ca 3 mils cykling i motvind.
 
 
Efter en trevlig visit hos Laura med husesyn av deras hus och trädgård som dom fått så fin samt fika så begav vi oss hemåt igen och fick en betydligt trevligare cykeltur med mestadelen medvind samt att vi valde att köra landsvägen istället så när vi kom hem hade vi cyklat sammanlagt 5,3 mil.
 
 
Idag har jag röjt i boden och lastat trailern full med skräp som jag ska till tippen med i morgon. Har även varit uppe till sjön idag och simmat 400 meter och i morgon tänkte jag ta en löprunda på ca 4 km men sen så ska jag vila inför lördagens trialton, börjar undra vad jag har gett mig in på men någon ska ju komma sist också.
 
/Kram Mia
 
 

1 kommentarer

Anna - Fotograf & Rovfågeltränare

01 Aug 2017 21:14

Cykla längs med kanalen är ju otroligt mysigt! Kapten Billes också! :D

Svar: Ja det är så fint utmed hela kanalen men helst utan blåst;)
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej