Idag den 19 april är det 22 år sedan min första egenuppfödda häst Pirello såg dagens ljus här hemma, han var alldeles för stor och stark för mig så när han efter att ha fått jättefina betyg i hoppning på 4 års testet så frågade jag Henrik von Eckerman om han ville hoppa honom som unghäst åt mig. Så här är en väldigt ung Henrik på Pirello i Flyinge där dom kom 12:a i finalen för 5:åriga hästar. Vet ej vad som hände med hästen efter att jag sålde honom för flera år sedan, om han ens är i livet fortfarande.
 
 
I måndags gick vi in i tredje veckan av "motionsracet" som är en lagtävling dels i Söderköpings kommun och dels i hela landet som vi på mitt arbete deltar med ett lag i som heter "Pellesessen" vi kommer att hålla på i sju veckor där man får poäng för all fysisk aktivitet och olika hälsosamma val i vardagen. Även tyngre trädgårdsarbete ingår och idag har jag hållt på och beskurit träd och buskar halva dagen och även varit iväg till skräpa med en hel trailer full med ris.
 
 
Innan snön kom tillbaka så fixade jag till ridbanan och sladdade den så nu är den så fin igen efter vintern och innan allt ogräs kommer upp.
 
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej