Tänk vad mycket godsaker vi har i vår natur alldeles utanför huset, idag plockade jag av lite nypon som jag sedan kokade nyponsoppa på.
 
 
Och häromdagen var jag även ute i skogen och plockade lite lingon som jag kokade sylt på. Det finns väl inget godare än hemlagade saker utan en massa tillsatser och mer ekologiskt kan det väl inte bli än det som man gör av saker som växer vilt i vår natur, tråkigt  nog finns det ju inte någon svamp i skogen eftersom det forfarande är så torrt.
 
 
Idag har jag bara slöat, slappat och vilat inför veckan som kommer. Det känns som jag har saker inbokade nästan dygnet runt hela veckan och även fast det är mest roliga och intressanta saker både privat och med jobbet som jag ska göra så kommer det att bli en intensiv vecka.
 
 
Malin har sovit hemma inatt så tidigare idag tog hon och jag en promenad bort till hästarnas sommarhage där dom fortfarande går på bete, vår lilla ponny Millan som är 27 år trivs alldeles utmärkt med att ströva omkring där.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej