Oj oj sista veckan har varit minst sagt intensiv, tror att jag jobbat ca 60 timmar sedan förra fredagen. Då var det ju värmerekord på 32,1 grader i Norrköping så innan jag for till jobbet så tog jag ut yoga mattan och gjorde lite stretch övningar ute, det gäller att ta vara på och njuta av dom sist sommardagarna.
 
 
Förra helgen var det ju Gästabud i vår lilla stad så även om jag jobbade så tillbringade vi en del tid nere på stan, i fredags kväll var vi på eldshowen.
 
 
På lördagen knallade vi runt och kollade in lite allt möjligt, bl.a såg vi gycklaren Arkadia som är helt suverän på att trolla och så lyssnade vi på lite medeltida musik.
 
 
I måndags åkte vi på planeringsdagar till Yxnerums kursgård där vi hade två intensiva men intressanta dagar, vi har även fått några nyanställda på jobbet som var med oss vilket var jättekul, just nu känns det som det är lite nystart på jobbet dels med nya arbetskamrater och dels att jag även ska ta över hela schemaansvaret för vår enhet på ca 30 anställda så det blir lite att sätta sig in i under hösten.
 
 
Yxnerums kursgård ligger så fint vid sjön Yxningen och det är ett trevligt ställe med god mat för något av det bästa med att vara iväg så här är nog bl.a att man bara behöver sätta sig vid dukat bord och att det är en god frukost som väntar på en när man vaknar.
 
 
På söndag är det bara tre veckor kvar innan Lidingöloppet och i onsdags var Sussi och jag uppe på Petersburg och sprang lite, visst går det bättre att springa men någon maratonlöpare lär jag nog aldrig bli. När vi var där uppe passade vi även på att ta lite backträning som nog är lite av en hatkärlek för mig, det är så grymt jobbigt samtidigt som man efteråt verkligen känner att man har gett allt för det går inte att fuska (om man inte går upp förståss).
 
 
/Kram Mia
 

1 kommentarer

Sussi.A

06 Sep 2016 19:55

Jag fuskar aldrig! bara ibland ;)

Svar: Inte du men jag🏃🏻
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej