Har åter igen varit i Portugal på en helt fantastisk träningsvecka tillsammans med min goda vän Sussi och Springtime Traveller. Vi bodde på hotell Yellow i Monte Gordo som ligger på Algarve kusten.
 
 
Trots att jag är så morgontrött så masade jag mig upp varje morgon för att gå stavgång på stranden i soluppgången, det är ju det här man minns i vinter när man drömmer sig tillbaka, och därefter var vi även med på morgonrörligheten några morgnar.
 

Den långa fina stranden som på morgnarna ligger helt orörd efter natten då vattnet har plattat till den.
 
 
 
Sussi framför "buren" och lite morgonstretch på "plankan".
 

När man är på träningsresa har man ju verkligen chansen att prova på olika träningsformer och att utmana sig själv.
 

Det gjorde jag en dag och tog mod till mig och gick verkligen utanför min comfort zon och var med på ett styrkepass i den fruktade buren.
 

Man skulle bl.a hänga i buren, rulla tunga bollar i sanden och kasta dom upp i luften plus en massa andra tunga övningar som vi gjorde i par, 50!! repetioner på varje övning och sen byta. Efteråt var man totalt genomsvett och hade sand precis över allt.
 

Danspass med härliga Inga-Lis Grape från Friskis&svettis.
 

Gympapass.
 

En dag gick vi till en liten stad som ligger 4 km bort precis vid den spanska gränsen där det var marknad men det var så rörigt och mycket folk så vi gick snart tillbaka igen.
 

På eftermiddagen var det "pricka tiden" en tävling där det gäller att komma så nära sin egen satta tid på två km i sand där man kan välja själv på vilket sätt man ska ta sig fram, springa, gå eller kanske krypa. Själv hade jag chansat på att jag skulle jogga på tiden 17.17 men kom i mål på 16.16.
 

Efteråt var det "after work" på strandbaren.
 

Som vanligt så är det en dag man åker upp i bergen för att springa eller gå, vi valde att gå 10 km men joggade lite på slutet.
 
 
 
Det är så vackert uppe i bergen med citronträden men det var väldigt torrt och brunt för dom har ju också haft väldigt lite regn. Här stär jag på den högsta punkten som vi vandrade upp till.
 

Sista dagen var jag med på något som hette Yogarun där vi sprang 4 km i tystnad och stannade ett par gånger utmed vägen och yogade för att sedan avsluta men avslappning nere på stranden.


Även fast man är på träningsresa så måste man ju unna sig att bada i vågorna och ligga på stranden och njuta av solen också vilket vi hann med en stund varje dag mellan träningspassen.
 
 
Att få ha möjlighet att åka på träningsresa är nog en av dom bästa saker som jag har gjort, man kommer hem med så mycket inspiration och träningsglädje som man har fått av alla fantastiska ledare och människor som man har träffat under veckan, men också med träningsvärk och stela muskler då man tränar ca 4 pass om dagen vilket kroppen inte är riktigt van vid.
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej