Jag har ju inte ridit så mycket på sista tiden, bara lite sporadiskt då och då men häromdagen fick jag tips av en jobbarkompis på en sida som handlade om straightnesstraining som drivs av en kvinna som heter Marjike De Jong. Lite kortfattat så handlar det om att jobba med att rakrikta hästen och göra den liksidig eftersom hästar liksom vi är höger eller vänster sidade. Man arbetar både från marken och från ryggen och jag tycker att lite påminner det om en blandning av western och akademisk ridning så i helgen har jag testat lite på Goodina, egentligen ska man använda sig av en ridkapson men eftersom jag inte äger någon så fick det duga med en vanlig kapson. En viss del av arbetet kan hon sedan tidigare eftersom jag tränade lite sådant när hon var yngre, så nu är jag riktigt sugen på att komma igång med det eftersom det förhoppningsvis för med sig att man får en mindre spänd häst.
 
 
Ikväll har jag som vanligt på söndagkvällarna varit på Friskis & svettis och gjympat och nu ser jag på Beck och laddar inför morgondagen då Sussi, Hella och jag ska åka till Åland igen eftersom vi vann en ny resa på musikquiz sist vi var där.
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej