I fredags begav vi oss upp till Mora för att hämta ut våra nummerlappar till Tjejvasan som startade på lördagen. Därefter åkte vi till Älvdalen där vi skulle bo på natten. Det var med blandade känslor jag åkte eftersom jag inte hade bestämt mig om jag skulle starta eftersom jag legat sjuk i närmare en månad, men på torsdagen hade jag varit på läkarundersökning där dom inte hittade några större fel än hostan jag dras med fortfarande.
 
 
Väl framme i Älvdalen blev vi väl omhändertagna av Margareta och Lars-Eric som vi skulle bo hos, vi fick även våra skidor vallade efter konstens alla regler av "vallagubben".
 


På lördagsmorgonen var det ju så fantastiskt väder och dom bästa förutsättningarna för att åka så jag bestämde mig för att ställa mig på startlinjen och prova i alla fall (man kan ju alltid bryta).
 
 
Vi som åkte tillsammans var jag, Helen, Karin och Sussi.
 
 
Sussi och jag precis innan start.
 
 
Åker man vasalopp så måste man ju dricka blåbärssoppa, här vid kontrollen i Hökberg dit det var elva km tuff åkning mest uppför så när jag kom dit bestämde jag mig för att nu skulle jag bara i mål så jag slapp göra om det här nästa år.
 


När det var 15 km kvar så började nedräkningen fram till målet för då var man halvvägs. 
 
 
Vid Eldris kontrollen så var det bara nio kilometer kvar.
 
 
Känslan när man passerade under den klassiska målskylten i Mora som man sett på tv sedan man var liten var helt otrolig och värd blod, svett och tårar.
 
 
 
 
Den fina dalahästen fick jag av Sussis gulliga föräldrar som kom upp för att heja på oss och medaljen man fick.
 
 
Efteråt åkte vi trötta och belåtna till Rättvik där vi bodde på ett mysigt värdshus där vi åt mat och skålade i skumpa sen var det natti natti tidigt. 
 
Nu blir det vila ett tag innan det är dags att plocka fram cykeln för nästa utmaning som är Vätternrundan vilken är nästa steg i tjejklassikern.
Men på söndag åker vi till det här hotellet i Playa de Las Americas på Teneriffa tillsammans med Frasse och Eva och bara tar det lugnt, äta god mat och förhoppningsvis sola och bada.

/Kram Mia

1 kommentarer

Sussi.A

04 Mar 2016 09:16

vilka fina bilder! Roligt var det och duktiga är vi! =)

Svar: Ja nu är det bara resten kvar😂
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej