I söndags var det då dags att bege sig upp till Vansbro för den trdje delen i tjejklassikern nämligen Vansbrosimningen.
 
 
Ombyte före start och det är lättare sagt än gjort att få på sig våtdräkten när man är lite varm.
 
 
Redo för start.
 
 
Starten var en sandstrand så man slapp dyka i bland alla andra och det var riktigt skönt att komma i vattnet efter att ha värmt upp med Friskis & svettis i solgasset.
 
 
I min startgrupp hade alla blå och vita mössor som guppade iväg.
 
 
Bäst att vinka till hejarklacken.
 
 
Själva simningen var inga problem men först simmade jag intill bryggan för alla hade sagt att det var minst strömt och lättast att simma där men efter ett tag tröttnade jag på att trängas med folk och gick ut en bit där man kunde simma i sin egen takt istället och då gick det mycket bättre, ångrar lite att jag inte gick ut direkt så jag hade sluppit att vara instäng av andra.
 
 
En härlig känsla när man fick slå i handen i målfållan och därmed stoppa tiden, jag simmade på tiden 32,45 vilket jag är mycket nöjd med eftersom jag inte hade räknat med att simma under 40 min.
 
 
 Jag är otroligt glad och nöjd med min insats, det är alltid kul att utmana sig själv med saker man inte har testat förut.
 
Efter att ha duschat och fått på sig torra kläder så smakade det gudomligt med en våffla tillsammans med Malin (som var med mig och som även har tagit alla kort), Sussi och hennes gulliga föräldrar som kom upp för att kolla.
 
 
Efteråt åkte vi hem till Eva och Frasse i Örebro där vi skulle sova och där blev vi bjudna på god mat och dryck, vi hade även sovit där natten innan så det inte blev så långt att köra på en dag. På lördags kvällen innan vi åkte var vi även och firade Åsa som fyllde 50 år.
 
 
Nu har jag redan haft två veckors semester och vet inte var dagarna tar vägen.
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej