I torsdags var det premiär för något som heter ljusruset, det är ett lopp på 5 km som man springer i dom gamla industrikvarteren i Norrköping.
 
 
Innan loppet var det uppvärmning av Friskis & svettis som även var arrangör av loppet.
 
 
Riktigt mysigt var det att springa runt och se alla fina ljusdekorationer som finns i staden, till råga på allt så snöade det lite också med stora fina julflingor. Nackdelen var att det blev lite halt då jag sprang i vanliga gympaskor.
 
 
Vid Louis de Geer var det två jättefina huvuden som var belysta.
 
 
Därefter sprang man vidare utmed Strömmen och upp genom Norrköpings innerstad, i alla hörn stod det folk med facklor som visade vägen. Det var så kul och kändes så lätt att springa, det var visserligen ingen tidtagning men jag hade Sports tracker igång så trots att jag stannade lite då och då för att fota kom jag i mål på 40 minuter.
 
 
I år har jag köpt lite nya ljusdekorationer bl.a den här renen som jag fyndade på Lidl i Norrköping.
 
 
Eftersom det är besparingar i kommunen så får vi ingen kalender från jobbet i år så då passade jag på att beställa en på nätet från en firma som heter personligalmanacka där du får designa din egen kalender som jag nu har fått hem.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Sussi.A

04 Dec 2016 14:48

Tack för tips. Nu väntar jag på att få hem min almanacka!

Svar: Kostade en del men vi jobbar ju så mycket och tjänar ju så bra!!!
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej