I går hade vi lite julavslutning med "juntan" hemma hos Maud i Norrköping, vi började med att ta en promenad i industrilandskapen och se på alla vackra ljusinstallationer, vi hade tur då det började snöa på eftermiddagen så att man fick lite vinterkänsla och julstämning.
 
 
I strömparken hade dom en skulptur som lystes upp när man rörde sig i den så här springer hela gänget omkring och försöker få fart på den.
 
 
Vattenfallet i strömmen som skiftar färg.
 
 
Juntan samlad med Drottningbron i bakgrunden.
 

Där efter gick vi hem till Maud där vi blev bjudna på god kalops och potatis innan vi tog fram tärningarna och spelade julklappsspelet.
 
 
Visst är det spännande med paket och tänk vad man kan fajtas om småsaker, själv är jag nöjd med mina "vinster" och kom jag hem med senap, kökshanddukar och en julig smörkniv.
 

Idag hag vi haft julavslutning på samverkansgruppen i vårt mysiga församlingshem.
 

Där blev vi bjudna på en julsmörgås och fick höra på en kvinna som heter Ulrika Boren som föreläste om stress, andning och mindfullness, vi fick även en liten julklapp vilket var en bok som heter PAUSA och är en handbok i återhämtning som hon har skrivit.
 

Hoppas ni hinner pausa och inte stressar ihjäl er inför jul utan hinner med att njuta av advent också så ta ett par minuter om dagen och bara blunda och tänk på hur du andas, det var vad jag fick med mig idag och som jag sänder vidare till er.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej