I går var jag och Yvonne på Smedby Gårds luciafirande, dom har byggt ett jättefint nytt ridhus där som hade en väldigt speciell men funktionell öppen planlösning med stalldel utmed hela ridhuset som jag passade på att spana in när jag var där.
 
 
Dom bjöd på fina riduppvisningar.
 
 
Uppvisning av polishunden Melvin i arbete och ett fint luciatåg bjöd dom också på, därefter var jag i St Laurenti kyrka där dom traditionsenligt sjunger in julen sista söndagen innan jul, alltid lika mysigt och stämmningsfullt så att man får lite julkänsla.
 
 
 
Nu är jag även klar med mitt projekt stolsmålning som jag började med förra helgen, jag var så trött på alla mörka stolar i olika färger så jag tog och målade alla vita och bytte ut tyg på en del så att dom matchar varandra.
 
 
Och så här blev resultatet när jag var färdig, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska måla bortet också men det får vänta så länge och det går ju bra att lägga på en duk så syns det inte så mycket av bordet.
 
 
Nu har jag fixat i ordning och städat lite inför morgondagen då mina kära arbetskamrater kommer hit för lite möte och julmys.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Ellen - tävlingsryttare

19 Dec 2016 21:23

Så fina stolarna blev :)

Svar: Tack så mycket. Blev sj nöjd.
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej