I söndags morse kom jag hem efter en underbar vecka i Monte Gordo på Algarvekusten tillsammans med Springtimetravel. Jag reste tillsammans med Sussi och Helen, och här är alla fantastiska ledare som var med på resan.
 

Vårt hotell sett från stranden (det högsta) med plankan som ligger på stranden där vi körde våra träningspass i solen med utsikt över havet.
 
 
Hotellet vi bodde på var jättefint men maten var så där.
 
 
Den fina utsikten från vårt hotellrum kunde man inte klaga på.
 

En härlig morgon på stranden.
 

På morgnarna valde Sussi och jag stavgång utmed stranden i soluppgången och därefter så smakade frukosten helt underbart.
 

Den fantastiska Evy Palm var med på resan där hon höll i prova på löpning samt höll föreläsning om sin karriär som löpare på elitnivå och sin medverkan i mästarnas mästare.
 

En kväll var det Mia som höll en riktigt intressant föreläsning om funktionell träning som bl.a handlade om hur viktigt det är att röra på sig varje dag genom den vardagliga motionen, bra hållning samt att träna allsidigt. Självklart lyckades hon välja ut mig som testperson.
 

På tisdagen var det en tävling i att pricka tiden man själv satt på att springa 1,5 km nere på stranden och sedan gällde det att komma så nära sin egen tid som möjligt, själv kom jag 12 sekunder från min beräknade tid och hamnade på en nionde plats. Tjejen som vann sprang in på exakt den tid hon gissat. Här är hela gänget som startade.
 
 
Sussi och jag laddade upp innan löpningen på stranden med ett Fuego danspass så vi var lagom svettiga redan innan start.
 
 
Under veckan har vi provat på flera olika träningsformer såsom Flex, Yoga, Gympa, Löpning, Stavgång, Dans m.m.
 

På torsdagen var det bergspasset där vi vandrade en mil uppe i bergen.
 

Sussi och jag uppe på den högsta punkten av berget.
 
Uppe i bergen fanns det små gulliga hus och apelsinträd.

Löplabbet hade en butik på hotellet där man kunde springa på bandet medan dom filmade så nu har jag fått ett par skor utprovade av proffs. Hittade ett par jättesköna av märket Bronx.

 
Sista natten med gänget tillbringade vi på en restaurang som hette Infante dit vi blev körda med buss och som låg jättefint med utsikt över havet men tyvärr var det kolsvart när vi kom dit så det hade vi inte mycket glädje av.
 
 
Vi fick i alla fall en jättegod förrätt med skaldjur, huvudrätten bestod av fisk och en pannacotta till efterrätt.
 

Sista dagen var det en Iron Man som startade på stranden som vi var och kollade på. Dom började med att simma 3,8 km därefter skulle dom cykla 17 mil innan dom avslutade med att springa 4,2 mil.
 
 
Så nu har man fått lite nystart med träningsinspiration, mitt mål nästa år är ju att göra en tjejklassiker så det är väl bara att hålla i träningen nu.
 
/Kram Mia
 

1 kommentarer

Sussi A

10 Oct 2015 12:36

Vilken härlig vecka det blev. Sol,bad och träning. Tack för att jag fick dela den med er, underbara vänner =)

Kommentera

Publiceras ej