I förra veckan åkte Bosse och jag till Lettland tillsammans men Nicklas föräldrar Sibban och Håkan, vi började vår resa på Lileplatone school som är en internat skola för barn med särskilda behov och där även våra fadderbarn går.
 

Det är så fint på skolan nu efter all hjälp dom fått från Sverige, dom har även fått EU bidrag för att rusta upp skolan. Det är så kul att se alla barn som gärna vill visa vad dom gör.
 
 
Första dagen gick vi omkring på skolan och hälsade på alla barnen samt tog en tur till en park i närheten och på kvällen kom vårt andra fadderbarn Agnese till skolan och hälsade på. Hon har tidigare gått på skolan men har nu börjat jobba på ett café.
 

Så här kan det se ut i ett lettiskt hem på landsbygden.
 
 
Dag 2 åkte vi på hembesök till både Edsus som är Sibban och Håkans fadderbarn och till vår flicka Olga och hennes familj där vi blev bjuden på riktig lettisk mat som Valentina hade dukat upp så fint.
 
Valentina och jag.
 
 På kvällen åkte vi hem till Pavels som hade fått en liten flicka "Julia" sen vi träffade honom sist.
 

 
Dom sista två dagarna tillbringade vi i Riga där vi bodde på Wellington hotell. På fredagskvällen var vi uppe i Skybar och tog en dring, det var häftigt att sitta så högt upp och vi hade tur som fick fönsterbord.
 
 
Sista dagen ägnade vi osss åt lite shopping och sigtseeing i gamla stan i Riga innan det var dags att sätta sig på planet för hemresa till Sverige igen.
 
 
På söndag åker Malin och jag till Paris i 4 dagar vilken var hennes fina present till mig på min födelsedag, så nu kan jag bocka av "Att möta våren i Paris" på min bucket list.
 
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej