I går eftermiddag checkade vi in på Gränsö slott.
 
  
Vi började med afternoon the på slottet och därefter var det dags att bege sig till spat där vi blev bjudna på bubbel som välkomstdrink.
 
 
Det fanns möjlighet att bada både ute och inne, det är en härlig känsla att sitta i det varma badet medan vinden blåser från havet.
 

Efter bastun vågade jag mig ner i den iskalla "vaken" inomhus. Därefter fick jag min behandling som bestod av en ansiktsbehandling och ryggmassage.
 
 
Det ingick en helt fantastisk trerättersmiddag i priset och jag valde en kantarellsoppa till förrätt, sejfile till huvudrätt och en vansinnigt god Creme bryle med smak av vit choklad till efterrätt.
 
 
Det är verkligen ett ställe att rekommendera, allt var så fint och alla var trevliga och tillmötesgående.
 

Däremot vet inte riktigt hur arkitekten tänkte när hen designade rummen för i varje badrum var det en stor fönsterruta mot rummet med ett draperi som var för litet. Men, men det kan väl vara trevligt med lite utsikt från toan.
Efter en god slottsfrukost var det dags för utcheckning och hemfärd.
 
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej