I helgen var det bågskyttetävlingar till häst på Vena gård som jag var och kollade på, man skulle rida 150 meter i galopp utan att bryta av till trav för då blev man diskad och samtidigt skjuta pilbåge. Enkla regler men inte det allra lättaste.
 

Man fick även prova på att skjuta pilbåge vilket var riktigt roligt, här är det Maud som får lite introduktion i bågskytte.
 

Senare på kvällen var vi bjudna till Janne och Maud som fyllde år, även där var det skytte fast här testar Sofie att skjuta luftgevär med hjälp av Choffe.
 

Igår kväll tog jag en snabb powerwalk upp till Klarsjön där jag kastade mig i vattnet för att svalka av mig, det var tydligen årets varmaste dag igår med värmerekord på 34 grader i Östergötland.
Idag är det dags att börja jobba igen efter en semester med helt fantastiskt väder och mycket bad.
 
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej