Nu var det ett tag sen igen men här kommer lite info om vad som hänt sen sist, förra tisdagen var Malin och jag till Ullared (igen). Då fyndade jag den här fina lädergrimman till Goodina.
Jag har även anmält mig till en dressyrtävling i Oktober så nu ska det tränas på dressyrprogram, jag ska nämligen rida både L:C och L:B och L:B programmet har jag aldrig ridit förut.
 
 
 I helgen hade vi besök av ett par kompisar som vi inte träffat på jättelänge så det var kul att bara sitta o prata om ditt och datt. Vi var även och grattade min mamma som hade fyllt år.
 
Star for Life - ett unikt projekt
 
Igår var jag med och hjälpte till på en konsert som anordnades i Sporthallen i Söderköping, en musikklass i Söderköping är nämligen utvald som en av fyra klasser i hela Sverige att vara med i det här projektet.

 

 

Star for Life är ett unikt program för att begränsa spridningen av hiv bland unga människor i södra Afrika. Organisationen bedrivs utan vinstsyfte och är politiskt och religiöst oberoende. 

Vår vision är att inspirera unga människor att tro på sin framtid och sina drömmar samt stödja dem i att leva ett liv utan aids. Star for Life startade 2005 och når idag mer än 100 000 ungdomar och deras familjer i Sydafrika, Namibia och Sri Lanka.

Star for Life arbetar enligt en speciell pedagogisk idé eller modell. Idén är att stärka skolelevernas självförtroende och självkänsla med avsikten att direkt eller indirekt skapa mer positiva attityder till livet, vikten av utbildning, öka kunskapen om hiv/aids samt motivera till sundare hälsobeteende och säkrare sexualbeteende.

Star for Life stjärnan har samma färger som den sydafrikanska flaggan. De olika färgerna i stjärnan representerar också olika centrala värden som programmet arbetar efter I go for my dreams, Aids-free - that's me, I decide, I am committed och I make it possible. 
 
 
Deltagarna i konserten bestod av ungdomar från Sydafrika, musikklasser från Söderköping och Trippel and Tuch.
 
Två härliga grabbar från Sydafrika som sålde skivor efter föreställningen
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej