Eftersom inte Goodina blivit bättre i sitt ben efter spiktrampet utan snarare sämre eftersom hon var mer svullen idag och tempen har pendlat lite upp och ner så ringde jag till ATG-kliniken på Mantorp för rådfrågning och dom tyckte att jag skulle komma direkt. Som tur var så hade Sofie ledigt från jobbet idag och hon var snäll och följde med.
 
 
Först tog dom av skon och verkade upp hoven och därefter fick hon ett gipsbandage som ska sitta till på fredag då jag ska byta det, sen är det återbesök på måndag och till dess är det boxvila som gäller. Hon ska även stå på smärtlindrande och inflammationshämmande till dess.
 
 
Goodina sover i famnen hos Sofie medan veterinären karvar i hoven eftersom hon fick morfin och smärtlindring. Så nu får vi hoppas att hon blir bättre.
 
Nu har jag varit på Friskis & svettis så nu är jag trött och ska lägga mig på soffan.
 
/Kram Mia
 

1 kommentarer

Malin Dahlberg

23 Jan 2013 07:55

lilla hästen då :( hoppas hon blir bra snart<3 kram

Kommentera

Publiceras ej