Idag är det den 21:e december årets mörkaste dag, sen vänder det äntligen och går mot ljusare tider. Det är också den dagen alla tror att jorden ska gå under, men enligt Maja så är det bara deras kalender som tar slut och en ny period börjar, det är även då vi ska passer galaxens ekvator vilket händer var 12000:e år. Så jag tror nog att vi får fira jul även iår.
Igår var jag och besiktade Sofies bil och den behövde inte komma på återbesök för den var frisk nog att rulla ett år till. Därefter åkte jag till Mirum och smaskade i mig en av deras goda räksmörgåsar.
 
 
På kvällen var jag och firade Lollo som fyllde 20 år och så här fint hade hon dukat till oss.
 
 
På dagen igår tog Goodina och jag en promenad men det är glansis under snön och ridbanan är full av stenhård snö eftersom det har varit mildväder och sen frysit på igen. Så nu får hon vila med lite promenader och jag ska se om det går att rida lite i skogen.
Nu ska jag slå in dom sista julklapparna och städa lite och se om jag hinner göra ngt julgodis, för jag ska jobba hela helgen och på måndag är det ju JULAFTON, det kommer nog att kännas lite konstigt när inte Malin är hemma i jul.
Här kommer en bild på Frissan som har blivit en stor tjej.
 
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej